Задача по теме: "Понимание структурно-смысловых связей в тексте"
On 25 October 1881, a little boy was born in Malaga, Spain. It was a difficult birth and to help him breathe, cigar smoke was blown into his nose! But despite being the youngest ever smoker, this baby grew up to be one of the 20th century’s greatest painters — Pablo Picasso.
Picasso showed his truly exceptional talent from a very young age. His first word was lapiz (Spanish for pencil) and he learned to draw before he could talk.
He was the only son in the family and very good-looking, A ______. He hated school and often refused to go unless his doting parents allowed him to take one of his father’s pet pigeons with him!
Apart from pigeons, his great love was art, and when in 1891 his father, who was an amateur artist, got a job as a drawing teacher at a college, Pablo went with him to the college. He often watched his father painting and sometimes was allowed to help. One evening his father was painting a picture of their pigeons B ______. He returned to find that Pablo had completed the picture, and it was so amazingly beautiful and lifelike that he gave his son his own palette and brushes and never painted again. Pablo was just 13.
From then onwards there was no stopping him. Many people realized that he was a genius but he disappointed those C ______. He was always breaking the rules of artistic tradition and shocked the public with his strange and powerful pictures. He is probably best known for his ‘Cubist’ pictures, D ______. His paintings of people were often made up of triangles and squares with their features in the wrong place. His work changed our ideas about art E ______. Guernica, which he painted in 1937, records the bombing of that little Basque town during the Spanish Civil War, and is undoubtedly one of the masterpieces of modern painting.
Picasso died of heart failure during an attack of influenza in 1973. The artist created over 6,000 paintings, drawings and sculptures. Today a ‘Picasso’ costs several million pounds, F ______.
- which used only simple geometric shapes
- so he was thoroughly spoilt
- which is not surprising
- that is why he was very hard-working
- when he had to leave the room
- who wanted him to become a traditional painter
- that is why to millions of people modern art means the work of Picasso
Решение:
A – 2: Дано придаточное следствия. Чтобы закончить предложение, используем отрывок, который начинаем с союза so: «Он был единственным сыном в семье и очень хорош собой, так что его сильно избаловали»
B – 5: Необходимо вставить придаточное времени, поэтому нам подойдет отрывок, который начинается с when. По контексту подходит отрывок №5: «Однажды вечером его отец рисовал картину с изображением их голубей, когда ему пришлось выйти из комнаты»
C – 6: Необходимо придаточное подлежащее, которое выполняет функцию подлежащего и отвечают на вопросы «кто? что?». Так как подлежащее одушевленное, используем отрывок, который начинается с who: «Многие люди понимали, что он был гением, но он разочаровал тех, кто хотел, чтобы он стал традиционным художником»
D – 1: Необходимо придаточное определения, следовательно, выбираем из тех отрывков, которые начинаются с which/that. В задании дано несколько отрывком с таким началом, поэтому используем наиболее подходящий по смыслу: «Он, вероятно, наиболее известен своими "кубистическими" картинами, в которых использовались только простые геометрические формы»
E – 7: Дано придаточное следствия. Чтобы закончить предложение, используем отрывок, который начинаем с союза that’s why: «Его работы изменили наши представления об искусстве, вот почему для миллионов людей современное искусство означает работу Пикассо»
F – 3: Выбираем наиболее подходящий отрывок по смыслу: «Сегодня ‘Пикассо’ стоит несколько миллионов фунтов стерлингов, что неудивительно»
Ответ: 256173
Сообщение об ошибке
Расскажите, в каком месте допущена ошибка, мы как можно быстрее её исправим. Спасибо за обратную связь!
МГ | Pro | ProMax | |
Практика на платформе | |||
Отслеживание прогресса обучения | |||
Двухуровневое домашнее задание после каждого вебинара | |||
Все материалы составлены экспертом ЕГЭ | |||
Персональный менеджер | |||
Личный куратор | |||
Разбор ошибок личным куратором | |||
Еженедельные созвоны с куратором для закрытия индивидуальных пробелов | |||
Составление индивидуального расписания |
счёта
средств
подтверждено!
Теперь вы можете приступить
к следующему уроку
курса по математике
замены
Для смены номера телефона
мы отправили Вам код по СМС,
введите его в поле ниже.